اخبار ژئوماتیک

توصیه‌های زیر را جدی بگیرید چون برای ما مهم هستید

چند توصیه بهداشتی مهم برای مهندسان
آموزش نقشه برداری آپسیس

قابل توجه مهندسان نقشه‌بردار: توصیه‌های زیر را جدی بگیرید چون برای ما مهم هستید

➕ با توجه به اینکه در هر بازدید از چندین آپارتمان و تعداد کثیری خانواده و افراد متفرقه و غریبه بازدید به عمل می‌آید لذا با رعایت نکات ساده بهداشتی زیر مراقبت‌های لازم جهت کاهش احتمال ابتلا به‌ کروناویروس و پیشگیری از انتشار آن را در بازدیدهای خود جهت مساحی تهیه نقشه‌های تفکیک آپارتمان مد نظر داشته باشید:

➖ ملزومات اضافی برای بازدید تحت شرایط شیوع کروناویروس: ماسک مناسب، دستکش لاتکس، پدالکلی، ژل ضدعفونی‌کننده، چند نایلون پلاستیکی.

➖ در صورتی که علائم بیماری کروناویروس را در خود مشاهده می‌کنید به طور جد از بازدید خودداری کنید.

➖ در صورتی که مبتلا به آنفولانزا یا سرماخوردگی یا سایر بیماری‌هایی هستید که سیستم ایمنی بدن شما را تضعیف کرده است، از بازدید خودداری کنید.

➖ قبل از بازدید و پس از آن حتما تجهیزات و ابزار خود را «به روش صحیح» ضدعفونی کنید. کروناویروس نمی‌تواند در هوا باقی بماند و روی لباس، دست، لوازم و محیط اطراف می‌نشیند و گفته شده از ۵ ساعت تا ۲۰ روز باقیمانده و منتقل می‌شود.

➖ زمان بازدید را به نحوی تنظیم کنید که پیش از آن از تغذیه مناسب استفاده کرده و از قوای جسمانی کافی برخوردار باشید و هنگام بازدید از خودن و آشامیدن پرهیز کنید.

➖ قبل از ورود به ملک حتما «دستکش لاتکس» و ماسک بپوشید. پوشیدن ماسک ضروری نیست ولیکن چون اطمینانی وجود ندارد که افراد غریبه‌ای که با آنها برخورد دارید نکات بهداشتی را رعایت کرده و ناقل نباشند لذا توصیه می‌شود ماسک بپوشید.

➖ ماسک‌ها اغلب دوبنده هستند، گذاشتن آنها چندان مهم نیست اما برداشتن آن اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد، اگر ماسک شما دو بند دارد ابتدا بند پایینی و سپس بند بالایی را آزاد کنید، این‌کار مانع آویزان شدن بدنه ماسک روی لباس شما شده و از انتقال ذرات آلوده‌ی روی ماسک به لباس شما پیشگیری می‌کند، برای دور انداختن ماسک صرفاً بندهای آن را بگیرید، از تماس دست با بدنه ماسک مصرف شده جداً خودداری ورزید! چرا که زحمت چند ساعت تنفس شما در ماسک را هدر می‌دهد.

➖ پیش از ورود به ملک کلیه مدارک لازم را از متقاضی دریافت کرده و پس از بررسی، با گوشی موبایل خود از آنها عکس گرفته و همه را داخل یک پلاستیک جداگانه قرار داده و بعدها نیز فقط در صورت ضرورت و تحت شرایط بهداشتی از آنها استفاده کنید.

➖ کروکی محل جهت مساحی را روی کاغذهایی که از پیش با خود آورده‌اید، ترسیم کنید و از ترسیم کروکی روی مدارک خودداری کنید.

➖ از دست دادن با ساکنین و دریافت هرگونه تنقلات تعارفی ضمن رعایت ادب پرهیز کنید.

➖ از نزدیک شدن به افرادی که علائم بیماری کروناویروس دارند ضمن رعایت ادب پرهیز کنید.

➖ هنگام بازدید حتی‌المقدور از پاسخ دادن به تماس‌های گوشی موبایل خودداری کرده و در صورت ضرورت روی اسپیکر صحبت کنید.

➖ هنگام بازدید از تماس دست و اشیا با بینی و چشم و دهان خود پرهیز کنید.

➖ پس از اتمام بازدید کلیه کروکی‌ها را داخل کیسه‌ای مجزا حمل کنید.

➖ پیش از ترک محل دستکش و ماسک خود را به روش صحیح درآورده و در نایلون پلاستیکی انداخته و داخل سطل زباله بیاندازید؛ حتما دست‌ها و گوشی موبایل خود را بلافاصله با ژل ضدعفونی‌کننده و پدالکلی ضدعفونی کنید.

➖ کلیه البسه خود را پس از هر بازدید به طور کامل شستشو و ضدعفونی کنید.

➖ شستشوی دست‌هایتان را با آب گرم و صابون به صورت صحیح و کامل فراموش نکنید.

➖ کلیه توصیه‌های قبلی در مورد بازدید را مد نظر داشته باشید.

همکار عزیزِ من! ببخش که آنقدر شخصیت‌ها و رسانه‌های رسمی کشور به تو دروغ گفتند و حالا حرف راست‌شان و توصیه خردمندانه‌ی آنها را هم باور نمی‌کنی. اما اگر واقعاً در طلب مهار گسترش شتابناک و نگران‌کننده‌ی کرونا ویروس – Coronavirus disease) COVID-19) – هستیم، تا جایی که می‌توانیم باید از ترددهای غیرضروری پرهیز کرده و در منزل بمانیم. چه فرصتی از این بهتر تا کتاب‌های نخوانده را بخوانیم و از این چالش، فرصتی برای ارتقای دانش و معرفت خویش بیافرینیم؟

نویسنده: مهندس مهرداد رفیعی

دیدگاهتان را بنویسید