اخبار ژئوماتیکژئوماتیک

گزارشی از روز سوم نمایشگاه کار دانشگاه تبریز

نمایشگاه کار دانشگاه تبریز✌️قسمت عملی کارگاه کار با گیرنده های GPS/GNSS✌️
آموزش نقشه برداری آپسیس

??گزارشی از روز سوم نمایشگاه کار دانشگاه تبریز

?روز سوم از نمایشگاه کار دانشگاه تبریز همانند روزهای گذشته با استقبال خوب دانشجویان همراه بود.
?در صبح امروز در غرفه #آپسیس و #زاویه، شرکت کنندگان در کارگاه آموزشی “کار با گیرنده های ماهواره ای GPS/GNSS” به نصب نرم افزار Leica Geo Office برروی سیستم های خود جهت آمادگی حضور در کارگاه توسط مهندس صفوی نماینده شرکت زاویه اقدام کردند.
?بنابه درخواست بسیاری از دانشجویان، عکس دسته جمعی کادر اجرایی نمایشگاه و اعضای انجمن علمی مهندسی ژئوماتیک با حضور دکتر پورزیاد توسط پهپاد فتوگرامتری Phantom4pro در ساعت ۱۳:۱۵ در ساختمان مرکزی دانشگاه گرفته شد.
?در ادامه، دکتر امین صداقت و دکتر نازیلا محمدی از اعضای هیئت علمی گروه مهندسی ژئوماتیک دانشگاه تبریز در غرفه آپسیس و زاویه حضور پیدا کردند که شرکت های مذکور آمادگی خود را جهت همکاری با اساتید دانشگاهی برای انجام پروژه های مختلف نقشه برداری اعلام کردند. در پایان حضور دکتر صداقت و دکتر محمدی در غرفه، عکس دسته جمعی دانشجویان با ایشان گرفته شد.
?مطابق برنامه ریزی انجام شده توسط انجمن علمی مهندسی ژئوماتیک با همکاری شرکت های مدعو، دومین کارگاه آموزشی تحت عنوان “آموزش کار با گیرنده های ماهواره ای GPS/GNSS” راس ساعت ۱۴ در ساختمان جدید دانشکده عمران در قسمت “تئوری” با تدریس مهندس صفوی برگزار شد.
?مهندس صفوی در جریان برگزاری کارگاه در ابتدا به معرفی انواع سامانه های مکانیابی پرداختند. در ادامه به موارد قابل توجه جهت انجام پروژه ها از جمله نحوه دریافت افمریدز و زمان انجام پروژه برای آرایش فضایی بهتر ماهواره ها جهت رسیدن به دقت بالاتر اشاره کردند. معرفی نرم افزار LGO و نحوه کار با آن نیز از جمله مواردی بود که مهندس صفوی در کارگاه به آن پرداخت. قسمت تئوری کارگاه در ساعت ۱۷:۱۵ پایان یافت و شرکت کنندگان به همراه مدرس به محوطه ساختمان جدید دانشکده عمران رفته و قسمت “عملی” کارگاه شروع شد که پس از توضیحات مهندس صفوی درباره نحوه کار با دستگاه، مختصات چند نقطه در جلوی ساختمان جدید عمران برداشت شد.

?? قسمت عملی کارگاه نیز در ساعت ۱۸ پایان یافت