ژئوماتیکسنجش از دور

Esri و DigitalGlobe نقشه آتش سوزی های کالیفرنیا را تهیه می کنند

تصویر ماهواره ای آتش سوزی
آموزش نقشه برداری آپسیس

Esri و DigitalGlobe نقشه آتش سوزی های کالیفرنیا را تهیه می کنند

Esri در یک نقشه­ تعاملی جدید با استفاده از داده ­های به هنگام USGS و Waze، مناطق درگیر با آتش­ سوزی فعال و هشدارهای ترافیکی در کالیفرنیای شمالی را ترسیم می ­کند.

نقشه­ مورد بحث، شامل یک فناوری نقشه ­سازی جدید برای تجمیع هشدارهای ترافیکی در مکان ­های با تراکم هشدار بالا است. این روش انجام تحلیل ­های چشمی سریع­ تر و موثرتر در مناطقی که معمولاً تعداد زیاد هشدارها امکان هم­ پوشانی داشته باشند را فراهم ساخته است.

داده آتش­ سوزی های فعال، موقعیت های مکانی حوادث آتش سوزی بزرگ در کالیفرنیای شمالی را نشان می دهد. داده ها توسط وزارت کشاورزی و خدمات جنگلداری آمریکا و گروه هماهنگی مکانی متشکل از چندین نهاد مرتبط، تهیه شده و قصد دارد تا درک نزدیک به واقعیتی را از موقعیت آتش بر روی زمین ارائه نماید.

موقعیت مکانی و وضعیت آتش سوزی های فعال در طول روز به مجرد جمع آوری اطلاعات جدید توسط اولین پاسخ دهندگان، به روز می شوند.

داده های Waze توسط کاربران Waze گزارش شده و هر دو دقیقه یکبار به روز رسانی می شوند. این داده ها، که در قالب برنامه شهروندان بر خط تهیه شده است، حاوی داده های پالایش شده نظیر گره های ترافیکی ایجاد شده توسط سیستم حمل و نقل، و حوادث ترافیکی گزارش شده توسط کاربران (شامل راهبندان ها، تصادفات، خطرات، ساخت و سازها، چاله ها، مرگ و میرهای جاده ای، وسایل نقلیه متوقف شده، عوارض جاده ای، و علائم ترافیکی مفقود) برای مناطق تحت پوشش است.

DigitalGlobe تصاویر آتش سوزی رخ داده در کالیفرنیای شمالی را منتشر می کند

DigitalGlobe تصاویر ماهواره ای با قدرت تفکیک بالا را از آتش سوزی کالیفرنیای شمالی منتشر کرده است. این آتش سوزی منجر به مرگ حداقل ۲۱ نفر شده، دست کم ۳۵۰۰ ساختمان را ویران کرده و مساحتی بیش از ۱۱۵۰۰۰ هکتار را سوزانده است.

تصاویر مربوط به تاریخ ۱۰ اکتبر با استفاده از سنجنده های مادون قرمز موج کوتاه (SWIR) مربوط به ماهواره WorldView3 (دیجیتال گلوب – DigitalGlobe) جمع آوری شده اند، که تنها ابزاری است که قابلیت رسوخ به دود حاصل از آتش سوزی برای دیدن مناطقی از زمین که آتش در حال شعله ورشدن است، را دارد. در مقایسه با داده های حاصل از SWIR، دید ما به زمین و خط آتش در تصاویر دارای رنگ طبیعی از همان منطقه، بطور کامل در اثر دود مسدود شده است (تصویر کلی بزرگ تر را در اسلاید اول ببینید).

تصاویر مربوط به تاریخ ۱۱ اکتبر با بکارگیری ماهواره GeoEye1 (دیجیتال گلوب – DigitalGlobe) تهیه شده اند. تعدادی از این تصاویر دارای رنگ طبیعی هستند، در حالی که سایر تصاویر در محدوده طیفی مادون قرمز خیلی نزدیک (VNIR) که نواحی سوخته در آنها به رنگهای خاکستری و سیاه ظاهر می شوند، و پوشش گیاهی مصون مانده از آتش، قرمز رنگ هستند، نشان داده شده اند.

به علاوه، DigitalGlobe برنامه داده های باز خود، که امکان تصویربرداری با هدف پشتیبانی کردن از تلاش های صورت گرفته برای ترمیم آسیب های رخ داده در پی وقوع بلایای طبیعی در مقیاس بزرگ را فراهم می سازد، را فعال نموده است. تصاویر تهیه شده از مناطق تحت تاثیر قرار گرفته، پیش و پس از آتش سوزی در صفحه Santa Rosa wildfires در دسترس پاسخ دهندگان در شرایط اضطراری هستند.

باشگاه گلف Fountain Grove در سانتا روسا، رنگ طبیعی

باشگاه گلف Fountain Grove در سانتا روسا، رنگ طبیعی (تصویر ماهواره ای تهیه شده در ۲۰۱۷ توسط DigitalGlobe)

پارک Coffey در سانتا روسا، مادون قرمز. سانتا روسا، کالیفرنیا

پارک Coffey در سانتا روسا، مادون قرمز. سانتا روسا، کالیفرنیا (تصویر ماهواره ای تهیه شده در ۲۰۱۷ توسط DigitalGlobe)

Esri و DigitalGlobe نقشه آتش سوزی های کالیفرنیا را تهیه می کنند

خط آتش شمال غربی از آتش سوزی ای که سانتا روسای کالیفرنیا را ویران کرده است. تصویر SWIR – تاریخ ۱۰ اکتبر (تصویر ماهواره ای تهیه شده در ۲۰۱۷ توسط DigitalGlobe)

منبع: gpsworld

دیدگاهتان را بنویسید