اخبار ژئوماتیک

تشکیل نشست کمیته ملی هیدروگرافی با حضور مهندس شفیعی

آموزش نقشه برداری آپسیس

تشکیل نشست کمیته ملی هیدروگرافی با حضور مهندس شفیعی
تاکید بر تهیه و انتشار چارت‎های ناوبری دریایی به منظور حفظ و ارتقای ایمنی دریانوردی

نشست سالانه کمیته ملی هیدروگرافی با حضور مهندس مسعود شفیعی رییس سازمان نقشه برداری کشور  و مهندس راستاد مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی و با هدف «بررسی روند تولید و انتشار چارت‎های الکترونیکی و کاغذی ناوبری در ایران» در سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، در نشست کمیته ملی هیدروگرافی، عملکرد یکساله دبیرخانه کمیته و برنامه‌های آتی آن و نحوه انتشار بین‌المللی چارت‎های الکترونیکی و کاغذی دریانوردی تولید شده در جمهوری اسلامی ایران مورد بررسی قرار گرفت.

با تشکیل کمیته ملی هیدروگرافی از سال ۱۳۹۰، جمهوری اسلامی ایران موفق شده است با تولید و انتشار بین‎المللی چارت‎های الکترونیک ناوبری آبراه های تحت حاکمیت و بنادر کشور، در زمره کشورهای تولید کننده نقشه‎های الکترونیکی دریانوردی قرار گیرد که تاکنون بیش از۲۳۰ هزار نسخه از این نقشه ها (تولید شده توسط سازمان نقشه برداری کشور) توسط دریانوردان مورد استفاده قرار گرفته است.

در نشست سالانه کمیته ملی هیدروگرافی بر به روزآوری مداوم چارت های تولید شده و همچنین تکمیل پوشش سرتاسری چارتهای مورد نیاز مسیرهای کشتیرانی بین المللی تا رسیدن به بنادر اصلی تجاری کشور در دریای عمان، خلیج فارس و دریای خزر با هدف «حفظ ایمنی دریانوردی و تثبیت و ارتقای جایگاه جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی» تاکید شد.

سازمان نقشه‌برداری کشور، سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح، ستاد کل نیروهای مسلح و سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان اعضای کمیته ملی هیدروگرافی در این نشست حضور داشتند.

منبع: سایت سازمان نقشه برداری کشور

دیدگاهتان را بنویسید