ژئوماتیکفتوگرامتری

اپلیکیشن نقشه Apple از تصاویر اخذ شده توسط پهپاد استفاده می کند

اپلیکیشن نقشه Apple از تصاویر اخذ شده توسط پهپاد استفاده می کند
آموزش نقشه برداری آپسیس

اپلیکیشن نقشه Apple از تصاویر اخذ شده توسط پهپاد استفاده می کند

Apple مجوز پروازهای آزمایشی در آمریکا با هدف استفاده از تصاویر اخذ شده از طریق وسایل نقلیه بدون سرنشین (پهپادها) برای بهبود کیفیت اپلیکیشن نقشه ای خود را دریافت نموده است. این مجوز به عنوان بخشی از ۱۰ پروژه اعلام شده توسط وزارت حمل و نقل که برای کمک به ارزیابی چگونگی سامان دهی پهپادها برای بکارگیری در اهداف تجاری و ادغام ایمن آنها در فضای هوایی آمریکا، صادر شده است.

برنامه یافتن دولت محلی برای آغاز این پروژه در اکتبر ۲۰۱۷ توسط وزارت حمل و نقل کلید زده شده و در مجموع ۱۴۹ پیشنهاد دریافت نمود. پروژه Apple بخشی از یک همکاری با وزارت حمل و نقل در کارولینای شمالی است. در یک اظهار نظر، این شرکت به حریم خصوصی اشاره کرد و گفت: “Apple متعهد به حفظ حریم خصوصی افراد، شامل پردازش این داده ها برای تار کردن صورت ها و پلاک ها، پیش از انتشار است.

واکنش در موارد اضطراری و نظارت زیرساختی

در میان دیگر پروژه های انتخاب شده، شرکت مادر Google، Alpgabet در قالب پروژه Wingبه همکاری با دانشگاه فنی ویرجینیا، AT&T، Intel، Airbus و Domain Energy پرداخت تا  برنامه آزمایشی ای برای بررسی مدیریت بحران، ارسال بسته، و نظارت زیرساختی تهیه کنند. همچنین، Microsoft یکی از همکاران در پروژه ای در ایالت کانزاس است و Qualcomm صاحب پیشنهاد برنده در شهر سن دیگو برای ارزیابی کاربردهای گسترده ای نظیر امنیت عمومی، مباحث تجاری و واکنش در موارد اضطراری است.

برخی از پیشنهادهای ناموفق متعلق به شرکت چینی تولید کننده پهپاد DJI و  Amazon بود که مدتی است به آزمایش ارسال بسته ها توسط پهپادها می پردازد. البته همه چیز برای این شکت ها تمام نشده است، چرا که Elaine Chao وزیر حمل و نقل آمریکا اظهار داشته است که “بازنده ای وجود ندارد” و اشاره نموده است که بسیاری از متقاضیانی که در دور اول انتخاب نشده اند، ممکن است در ماه های آتی از اداره هوانوردی فدرال (FAA) چراغ سبز دریافت کنند.

منبع: gim-international.com

مطالب مرتبط:

uav

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دوره آموزشی پردازش تصاویر پهپاد فتوگرامتری کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید