اخبار ژئوماتیکژئوماتیک

آغاز نقشه برداری از اراضی موسوم به پلاک ساری تپه شهرستان ویژه مرند

قشه برداری از اراضی موسوم به پلاک ساری تپه
آموزش نقشه برداری آپسیس

مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه مرند از آغاز نقشه برداری از اراضی موسوم به پلاک ساری تپه این شهرستان خبر داد.

به گزارش آدینه پرس: مهندس منوچهر رحمانی در گفتگو با خبرنگاران ضمن بیان این مطلب افزود: در جهت اجرای ماده ۵۴ قانون رفع موانع تولید مبنی بر رفع تداخلات موجود فیما بین زارعین و اداره منابع طبیعی و وفق دستورالعمل اجرای آن، نقشه برداری از اراضی موسوم به پلاک ساری تپه شهرستان مرند با حضور نماینده اداره ثبت اسناد و املاک و اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرند با هماهنگی امور اراضی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان آغاز شد.

وی اظهار کرد: اولین مسئله‌ای که کشاورزان شهرستان مرند را از مدیریت جهاد کشاورزی دل آزرده کرده بحث تداخل اراضی زراعی با اراضی منابع طبیعی است که عملی شدن طرح رفع تداخل می‌تواند این نگرانی‌ها کشاورزان را کاسته و در نهایت به نفع اراضی ملی و کشاورزان باشد.

مهندس رحمانی عنوان نمود: این قانون مزایا و ظرفیت های خوبی همچون سند دار کردن اراضی کشاورزی و تثبیت مالکیت کشاورزان را دارد و مزیت دیگر آن این است که دولت هم به حق و حقوق خود می رسد و این کار به برنامه اقتصاد مقاومتی نیز کمک می کند و مردم هم از سند دار شدن زمین های خود بهره مند خواهند شد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان مرند تاکید کرد: اطلاع رسانی مناسب برای این کار باید انجام شود زیرا اجرای این قانون می تواند نگرانی چندین ساله کشاورزان در خصوص اراضی خود را برطرف کند و نیاز است به مردم اعلام شود که کمیسیونی برای این کار وجود دارد تا کشاورزان به آن مراجعه کنند و تداخلات مختلف رفع شود.

وی از کارشناسان امور اراضی و منابع طبیعی شهرستان خواست که در صورت نیاز از معتمدین و شوراهای اسلامی روستا برای پیشبرد طرح کمک بگیرند و نظرات آنها را در راستای رفع تداخلات ملاک قرار دهند.

منبع: آدینه پرس

دیدگاهتان را بنویسید