اخبار ژئوماتیکژئوماتیک

اتفاقی هیجان انگیز در کالیبراسیون تجهیزات نقشه برداری

آموزش نقشه برداری آپسیس

جدیدترین اخبار در مورد کالیبراسیون تجهیزات نقشه برداری

شاید یکی از دغدغه های بزرگ نقشه برداران تنظیم و کالیبراسیون تجهیزات مختلف آن ها باشد که علاوه بر دقت بالا و کیفیت، به صورت دوره های متوالی نیز مورد نیاز است و به همین روی به بخشی جدانشدنی از این حرفه تبدیل شده است. شاید همیشه داشتن یک راهنمای باتجربه و یک مهندس باسابقه طولانی مدت، تضمین مناسبی برای همگی باشد، اما باز هم چه کسی می تواند صلاحیت همه این امور را تشخیص دهد و یا اینکه بدون شبهه و رودربایستی از مسئولان تقاضای اطلاعات کافی را داشته باشد آن هم تنها برای کالیبره کردن موردی یک دستگاه.

گواهینامه استاندارد ISO/IEC 17025 چیست؟

این استاندارد تعیین کننده الزامات عمومی برای کیفیت و احراز صلاحیت آزمایشگاه‌های آزمون و کالیبراسیون است. این آزمایشگاه نظام مدیریتی و الزامات فنی آزمایشگاه را مورد هدف قرار می‌دهد. نظام مدیریتی در این استاندارد به ساختار سازمان برای مدیریت فرایندها و یا فعالیت‌های آن اطلاق می‌شود که منابع ورودی سازمان را محصولات یا خدمات آن به گونه‌ای تبدیل می‌کنند که برآورنده اهداف سازمان یا نیازمندی‌های کیفی مشتری‌های آن باشد و در عین حال با مقررات بیرونی سازمان نیز تطابق داشته باشد. این استاندارد به گونه‌ای تدوین شده که الزامات استاندارد ISO 9001 که به خدمات آزمون و کالیبراسیون مربوط می‌شود را شامل گردد و در عین حال الزامات فنی مورد نیاز برای احراز صلاحیت فنی را تعیین کند.

ISO 17025 = General requirements for the competence of testing and calibration laboratories

مزایای به کارگیری استاندارد

  1. ایجاد اطمینان در مشتریان در خصوص خدمات آزمایشگاه.
  2. کسب سهم بازار مشتریان دارای گواهینامه ISO/TS 16949) یا ISO ۹۰۰۰ (طبق الزامات این استاندارد در سازمانها دارنده گواهی مذکور موظف به استفاده از خدمات ازمایشگاههای دارای گواهی ISO/IEC17025 می باشند
  3. ایجاد قابلیت اخذ تایید صلاحیت فنی از اداره استاندارد ملی.
  4. سازگاری با سیستم های مدیریت کیفیت ISO 9001 (به خصوص برای آزمایشگاه هایی که بخشی از یک سازمان بزرگ دارای گواهینامه ISO 9001 می باشند).
  5. استفاده از مزایای عمومی استقرار سیستم های مدیریت کیفیت درسازمانها.

تجهیز اندیش کاسپین

اما خبر مهم اینکه یکی از شرکت های معتبر داخلی موفق به کسب این گواهینامه شده است. این خبر به تازگی بر روی سایت رسمی اداره استاندارد قرار گرفته است براساس گزارش سازمان ملی استاندارد ایران، شرکت تجهیز اندیش کاسپین همزمان با سالگرد تاسیس موفق به کسب این گواهی شده است. شرکت تجهیز اندیش کاسپین، در بین شرکت های مختلفی که خدمات کالیبراسیون ارائه می دهند، یکی ازخوشنام ترین شرکت ها است که به تازگی موفق به کسب این گواهی شده است و براساس این استاندارد موارد مورد نیاز را کسب و همین طور صلاحیت خود را به اثبات رسانده است. لازم به ذکر است که این شرکت علاوه بر دریافت گواهینامه ISO 17025 در زمینه اپتیک (توتال استیشن، تئودلیت، ترازیاب) و متر لیزری اولین آزمایشگاه دارنده گواهینامه ISO 17025 در زمینه جی پی اس ایستگاهی، دستی و تراز لیزری است.

برای دیدن این خبر در سایت ملی استاندارد کلیک کنید

آپسیس رسانه تخصصی ژئوماتیک و حامی تولید کنندگان و خدمات دهندگان تخصصی و بومی کشور در حوزه ژئوماتیک این موفقیت بزرگ را به شرکت تجهیز اندیش کاسپین تبریک عرض نموده و توفیق روز افزون را برای آن شرکت از خدواند متعال مسئلت دارد.


راه های ارتباطی با لابراتور تجهیز اندیش کاسپین برای کالیبراسیون دستگاه:

s1

تلفن تماس:
۲۲۳۱۰۶۸۰  –  ۰۹۱۲۷۶۲۸۶۴۶
وب سایت شرکت تجهیز اندیش کاسپین:
www.geotac.ir
آدرس اینستاگرام شرکت تجهیز اندیش کاسپین:
www.instagram.com/tajhiz_andish_caspian

دیدگاهتان را بنویسید