اخبار ژئوماتیکفتوگرامتری

پهپاد کمپانی Aeromao قابلیت های فراتر از خط دید را به نمایش می گذارد

پهپاد Aeromapper Talon
آموزش نقشه برداری آپسیس

پهپاد کمپانی Aeromao قابلیت های فراتر از خط دید را به نمایش می گذارد

پهپاد Aeromapper Talon محصول کمپانی Aeromao اخیراً در مأموریتی کاملاً خودکار برای رسیدن به اهدافی که ۳۰ کیلومتر دورتر از عامل قرار گرفته بودند به پرواز درآمد به طوری که در طول کل مسیر ارتباط و کنترل رادیویی قوی ای بین ایستگاه زمینی و پرنده برقرار بود.

این موضوع پتانسیل بالای عملیات های فراتر از خط دید Beyond Visual Line Of Sight (BVLOS or BLOS) را برای کاربردهایی مانند مانیتورینگ خط انتقال نیرو و خط لوله، نقشه برداری مسیر، نظارت و کنترل بر حیات وحش، و به طور کلی پروژه های خطی طویل به نمایش می گذارد.

مأموریتی در کوه های آند آمریکای جنوبی صورت پذیرفت. محدوده پرواز در ارتفاع ۲۸۰۰ متری بالای سطح دریا قرار گرفته بود و پرواز در ارتفاع کروز ۲۵۰ متری نسبت به سطح زمین انجام شد. این پرنده بدون سرنشین نیمی از مسیر را بر فراز آب پرواز کرده و در مجموع مسافتی حدود ۶۰ کیلومتر را در یک ساعت طی نمود. با این وجود هنوز مدت بسیاری از زمان پرواز باقی مانده بود چرا که مدت زمان پروازی پهپاد Aeromapper Talon دو ساعت است.

این پهپاد قادر است بیشتر از ۳۰ کیلومتر دور شود اما تیم پرواز تصمیم گرفت تا پرنده را باز گرداند چرا که در ادامه ی مسیرِ پهپاد قله های مرتفع بسیاری با ارتفاعی بیش از ۳۵۰۰ متر وجود داشت. در مأموریت های بعدی قرار است قابلیت های پرواز این پهپاد تا ۵۰ کیلومتر دورتر از نقطه شروع به نمایش گذاشته شود.

پهپاد Aeromapper 300 محصول دیگر کمپانی ارومائو نیز از سامانه ارتباطی برد بلند مشابه با Aeromapper Talon استفاده می کند.

منبع: مجله اینترنتی GIM-International

برای آشنایی بیشتر با ویژگی ها و مشخصات فنی پهپاد Aeromapper Talon اینجا کلیک کنید.


برای آشنایی، آموزش و چگونگی تولید نقشه های صحیح و با کیفیت به روش پهپاد فتوگرامتری می توانید از دوره پرواز و پردازش تصاویر پهپاد Multirotor UAV مدرسه آپسیس بهره مند شوید.

آموزش پهپاد

برای ثبت نام کلیک کنید

نویسندهحمید غیور

دیدگاهتان را بنویسید