ژئوماتیکفتوگرامتری

نقشه های پهپادی امکان انجام تحلیل های حجمی آنی و دقیق را فراهم می سازند

نقشه برداری پهپادی
آموزش نقشه برداری آپسیس

نقشه های پهپادی امکان انجام تحلیل های حجمی آنی و دقیق را فراهم می سازند

صنایع مرتبط با معادن، کشاورزی و ساخت و ساز یک جایگزین سریع و مقرون به صرفه برای اندازه گیری های حجمی سنتی یافته اند

اگر شما با صنایع ساخت و ساز، استخراج معادن و یا کشاورزی درگیر باشید، می دانید که پایش حجم دپو برای موفقیت کار شما ضروری است. چه در حال بررسی برای اطمینان از در اختیار داشتن مصالح کافی برای پوشش یک منطقه خاص باشید، و چه یک گزارش مالی از اقلام موجود تهیه کنید، اندازه گیری دقیق و کارای توده های دپو تفاوت بسیاری ایجاد می کند.

متخصصین در حوزه های مختلف به تدریج در حال دریافتن این نکته هستند که نقشه برداری پهپادی، ضمن حفظ دقت روش های اندازه گیری سنتی، اساساً روشی سریع تر و مقرون به صرفه تر برای محاسبه هردو احجام خاکریزی و خاکبرداری است. نرم افزار مبتنی بر ابر DroneDeploy با در اختیار داشتن یک ابزار اندازه گیری احجام درونی، به آنها اجازه می دهد تا محاسبات آنی را با هر دستگاه دسکتاب و یا موبایل انجام دهند.

نقشه برداری یک جایگزین مقرون به صرفه را فراهم می آورد

نقشه برداری با پهپاد می تواند با سرعت بسیار بیشتری نسبت به روش های زمینی سنتی مناطق وسیعی را تحت پوشش قرار دهد. از این رو، بسیاری از صنایع از طریق بکارگیری اندازه گیری های پهپاد مبنای توده های دپو، کاهش هزینه چشم گیری را شاهد بوده اند. Dallas VaZanten از شرکت CloudD8ta این مساله را در همکاری خود با شرکت ساخت و ساز Granite (NYSE:GVA) که یکی از بزرگترین شرکت های عمرانی و تولیدکنندگان مصالح در آمریکاست، می بیند. او خدمات نقشه برداری پهپادی اش را در راستای کمک به آنها در پایش موجودی شن و ماسه و آسفالت بازیافت شده، به کار می گیرد.

اطلاعات در ارتباط با احجام دپو به مدیران سایت Granite Construction کمک می کند تا در مورد استخراج یا پردازش مصالح بیشتر برای انجام سفارشات خود تصمیم بگیرند، بنابراین در دست دشتن اطلاعات به روز بسیار ضروری است. طبق صحبتهای Dallas، “آنها نمی خواهند هزینه زیادی برای پردازش مصالحی بکنند که ممکن است برای مدتی بی استفاده بمانند، در عین حال باید به قدر کافی از آنها را در اختیار داشته باشند تا اگر کسی تماس گرفت آماده ارسال باشند.” نقشه برداری پهپادی اطلاعات بهنگامی را در مورد احجام دپو در اختیار Granite Construction قرار می دهد، بدون اینکه سرگشتگی ناشی از اندازه گیری های زمین مبنا را ایجاد کند.

“پهپادها ایمن تر، سریع ترند و تقریباً هزینه ای معادل نصف تعیین حجم زمین مبنا را دارند.” – Dallas VanZanten از شرکت ClouedD8ta {کلیک برای توئیت}

نقشه برداری با پهپاد

نقشه هوایی از یک گودال شن و ماسه و انبار مصالح نقشه برداری شده توسط Dallas VanZanten

پهپادها به نحو چشم گیری زمان محاسبات حجمی را کاهش می دهند

Kelsey Martin از شرکت Martin Remote Sensing دریافته است که نقشه برداری پهپادی یک راه کارا برای محاسبه حجم توده های دپو و گودال ها برای مشتریانش در حوزه های کشاورزی، معدن و ساخت و ساز است. در طول پروژه اخیر، او ۱۹ دپوی شن و ماسه را نقشه برداری کرده است. نقشه برداری زمینی این توده های دپو با بکارگیری دو نقشه بردار، برای کامل شدن به زمانی در حدود ۱۲ ساعت نیاز داشت. اما Kelsey با پهپادش تنها ۴ ساعت در سایت حضور داشت. پس از پردازش نقشه ها در DroneDeploy، او این امکان را داشت تا از این ابزار برای محاسبه سریع احجام دپو استفاده کند.

“ما توانستیم ۱۹ دپوی شن و ماسه را در تنها ۴ ساعت نقشه برداری کنیم، کاری که با دو نقشه بردار ۱۰ تا ۲۰ ساعت زمان نیاز داشت”- Kelsey Martin از شرکت Martin Remote Sensing {کلیک برای توئیت}

نقشه برداری با پهپاد

محاسبه حجم یک توده دپو با انتخاب محیط آن در ابزار اندازه گیری حجم DroneDeploy

شرکت ها احجام را بدون فدا کردن دقت محاسبه می کنند

همانگونه Kelsey Martin از شرکت Martin Remote Sensing دریافته است، شرکت هایی که از مزایای نقشه برداری کارا با پهاد بهره مند شده اند، نیازی به قربانی نمودن دقت در این پروسه نداشته اند. او اخیراً یک آزمایش میدانی برای مقایسه دقت اندازه گیری های حجمی توده های دپو، با استفاده از نقشه بردای با GPS و نقشه های پهپادی انجام داده است. او دریافت که، با دنبال کردن بهترین روش ها، ابزار اندازه گیری حجم DroneDeploy تنها اختلافی معادل ۰٫۶% در دقت ایجاد می کند.

“با مقایسه روش نقشه برداری (هوایی) مان با “استاندارد طلایی”، تنها اختلافی معادل ۰٫۶% بدست آمد.” – Kelsey Martin از شرکت Martin Remote Sensing

گزارش کامل برآورد دقت Kelsey Martin را که در آن به مقایسه اندازه گیری های پهپاد مبنا و نقشه برداری با GPS پرداخته است را بخوانید.

۵ نکته برای محاسبه احجام در DroneDeploy

محاسبات حجمی پهپاد مبنا می تواند نقش یک ضمیمه بسیار سودمند را در جعبه ابزارهای شرکت های فعال در حوزه های کشاورزی، معدن و یا ساخت و ساز ایفا کند. اینجا به نکاتی برای کمک به بیشترین بهره مندی از ابزار اندازه گیری DroneDeploy هنگام محاسبه حجم گودال و یا دپوی مورد نظرتان، اشاره می کنیم.

  • انجام یک بازرسی چشمی از محیط پیش از پرواز: Dallas VanZanten از شرکت ClouedD8ta توصیه می کند پیش از پرواز زمانی را به قدم زدن اطراف گودال ها و تپه ها ها اختصاص دهیم. لیستی از هر فرورفتگی و یا مانعی که ممکن است بر محاسبات حجمی شما تاثیر گذار باشد را تهیه کرده و این اطلاعات زمینی را برای کمک به آگاهی در نحوه انتخاب نقاط محیطی در ابزار تحلیل های حجمی DroneDeploy بکار بگیرید.
  • نقاط روی محیط را با دقت اتخاب کنید: زمانی که آماده بکارگیری ابزار حجم شدید، مطمئن شوید که نقاطی را روی محیط انتخاب می کنید که روی سطح صاف بیرون گودال و یا تپه باشند. DroneDeploy از این نقاط مهار برای محاسبه صفحه مبنا استفاده می کند. انتخاب اتفاقی یک نقطه روی توده سنگی به جای زمین، دقت محاسبه حجم را تحت تاثیر قرار می دهد.
  • از لایه ارتفاعی برای تعریف محیط ها استفاده کنید: زمانی که از لایه اورتوموزائیک استفاده می کنید، سایه ها و رنگهای هم سان دیدن لبه یک توده دپو را مشکل می کند. برای کمک به مشخص تر شدن و حذف پستی و بلندی های کوچک حاشیه، لایه ارتفاعی را به عنوان لایه مبنای نقشه، جایگزین اورتوموزائیک کنید. از آنجایی که مناطق دارای ارتفاع یکسان در لایه ارتفاعی با یک رنگ نمایش داده می شوند، شناسایی لبه های توده ها از این طریق ساده تر خواهد بود.

 نقشه برداری با پهپاد

توده واقع شده در حاشیه چپ دپوی اصلی تقریباً در لایه ارتوموزائیک قابل دیدن نیست، اما در لایه ارتفاعی به سادگی به چشم می آید.

 

  • برازش درست را انتخاب کنید: در محاسبه احجام، DroneDeploy یک سطح “مبنا” ی تعریف شده از طریق محیط منطقه اندازه گیری های شما را با سطح واقعی مدل مقایسه می کند. سطح مبنا می تواند یک تقریب از “بهترین برازش” کف توده دپو بوده، و یا می تواند یک صفحه مسطح بر مبنای پایین ترین نقطه محیطی انتخاب شده باشد. برای بیشتر اندازه گیری های توده های دپو، اندازه گیری یک “بهترین برازش” بسیار دقیق تر خواهد بود، اما اگر محیط شامل دیوار و یا هر عارضه دیگری در اطراف توده باشد که نباید در تعریف ارتفاع صفحه مبنا بکار روند، می توان از “پایین ترین نقطه” نیز استفاده کرد.
  • نقشه برداری با پهپادیک گزارش تهیه کنید: اپلیکیشن رایگان PDF Annotation Report را از فروشگاه اپلیکیشن های DroneDeploy دانلود و نصب نمایید تا امکان تهیه یک گزارش از تمامی احجام دپوی محاسبه شده درون نقشه را برای شما ایجاد نماید.

اپلیکیشن PDF Annotation Report

برای نصب اپلیکیشن PDF Annotation Report در حساب کاربری DroneDeploy خود، اینجا کلیک کنید.

منبع: blog.dronedeploy.com


دوره آموزش پرواز و پردازش تصاویر پهپاد فتوگرامتری

دیدگاهتان را بنویسید