ژئوماتیکفتوگرامتری

نقشه برداری پهپادی به تشخیص هجوم عمده شته ها کمک می کند

نقشه برداری پهپادی
آموزش نقشه برداری آپسیس

نقشه برداری پهپادی به تشخیص هجوم عمده شته ها کمک می کند

یک پرورش دهنده چغندر قند در آیداهو از DroneDeploy برای شناسایی آفات و جلوگیری از کاهش بازدهی استفاده می­ کند.

شته ها ممکن است کوچک باشند، اما پتانسیل ایجاد مشکلات بسیار بزرگ و پرهزینه ای را برای پرورش دهندگان چغندر قند دارند. این آفات کوچک اما قوی که تقریباً اندازه ته یک سوزن هستند، کلروفیل را از برگ های چغندر می گیرند و باعث خشک شدن آنها می شوند. گیاه به جای تولید شکر، مجبور می شود تا تمام انرژی خود را روی رشد برگ های جدید متمرکز کند. پرورش دهندگان بر اساس درصد شکر در محصول چغندر خود دستمزد دریافت می کنند، بنابراین از دست دادن شکر می تواند درآمد آنها را به شدت کاهش دهد. نقشه برداری پهپادی به پرورش دهندگان در شناسایی شته ها و دیگر آفات، ارزیابی ساده میزان خسارت، و تصمیم گیری آگاهانه تر در ارتباط با نحوه برخورد با این مشکلات، کمک می کند.

Dusty Wilkins در طول ۱۳ سال گذشته به پرورش چغندرقند، جو و یونجه در آیداهوی جنوبی مشغول بوده است. در فصل گذشته، او شرع به بکارگیری نقشه برداری پهپادی برای دیده بانی منظم مزارع خود برای شناسایی علائم تنش در گیاهان نمود. او اخیراً در ارتباط با نقشه ای که برای شناسایی یک حمله شته ای بزرگ به محصول چغندرقند او، به او کمک کرده بود، با ما صحبت کرد.

ویدئویی از برداشت محصول چغندرقند Dusty Wilkins را ببینید

نقشه سلامت گیاهان به پرورش دهندگان در ارزیابی سریع تنش در مزرعه کمک می کند

زمانی که Dusty یک Phantom 3 Pro را کمی بیش از یک سال پیش خریداری نمود، با گفتن اینکه قصد دارد از آن در مزرعه استفاده کند، خرید خود را توجیه نمود. او تصدیق می کند که: “اما واقعاً، من چیزی بیش از یک اسباب بازی می خواستم”. زمانی که او مشغول به امور مرتبط با مزرعه داری نبود، از بکارگیری پهپاد برای عکاسی از آبشارها لذت می برد.

اما در این فصل کشاورزی، پس از انجام تحقیقات و دریافت توصیه هایی از یک فرد آگاه در Ag Scout، Dusty شروع به استفاده از DroneDeploy برای نقشه برداری از مزرعه خود نمود. او به زودی دریافت که این “اسباب بازی” چقدر می تواند مفید باشد. او می گوید: “به محض اینکه که شروع به بکارگیری آن می کنید، از آنچه که قادر به انجام آن است شگفت زده خواهید شد.”

“من به کشاورزان دیگری که پهپاد دارند توصیه می کنم تا یک نرم افزار خوب نظیر DroneDeploy را تهیه کنند تا واقعاً قادر به پردازش اطلاعات تهیه شده باشند. بسیاری از افراد پهپاد دارند و تصاویری از ارتفاع ۴۰۰ پایی تهیه می کنند، اما هیچ ایده ای در ارتباط با اینکه این تصویر چه معنایی دارد، ندارند.” – Dusty Wilkins

امسال، Dusty به پرورش حدود ۷۵ هکتار چغندرقند، ۸۱ هکتار جو و حدود ۶۱ هکتار یونجه در مزارع خود پرداخت. در طول فصل تابستان، او بصورت هفتگی بر فراز محصولات خود پرواز نموده و نقشه ها را در DroneDeploy پردازش نمود. با استفاده از ابزار سلامت گیاه نرم افزار، او یک الگوریتم NDVI را برای هر نقشه مزرعه بکار گرفت، که به او اجازه مشخص نمودن هر علامتی از تنش در گیاهان که هشداری برای نظارت زمینی بیشتر برای بررسی حمله آفات، تنش آبی و یا مشکلات دیگر بود، را می داد.

کشاورزی که حمله آفات را زود تشخیص می دهد، مانع از دست رفتن درآمد خود می شود

یک روز، کمی پس از برداشت محصول جو، Dusty یک پرواز بر اساس روال همیشگی را بر فراز مزارع چغندر خود انجام داد. شته ها بصورت بی خطر در مزارع جو زندگی می کنند، اما زمانی که جو برداشت می شود، به مزارع سبز اطراف کوچ می کنند، بنابراین او می دانست که مراقبت خاص از محصول چغندر خود در این نقطه خاص از فصل، دارای اهمیت ویژه ای است.

در طول شب، او تصاویر اولین مزارع چغندر را که مشتمل بر یک نقشه ۱۰٫۵ هکتاری تهیه شده با یک پرواز ۱۲ دقیقه ای در ارتفاع ۱۹۰ پایی بود، را در نرم افزار بارگذاری نمود. هنگامی که صبح از خواب برخاست، از آنچه که دید شگفت زده شد.

نقشه 10.5 هکتاری از مزرعه چغندر قند.
نقشه ۱۰٫۵ هکتاری از مزرعه چغندر قند. مناطق زرد و سبز مشخص کننده گیاهان پوشیده از شته هستند. نواحی سبز رنگ خطوط آبیاری قطره ای را مشخص می کنند.

زمانی که Dusty به نقشه مزرعه اش نگریست، تمامی مناطق یا زرد بودند و یا قرمز. با آگاهی از اینکه این احتمالاً به معنای دردسر است، او مستقیماً و تنها در جستجوی بدترین حمله شته ای که تا بحال تجربه کرده بود، پا به مزرعه خود گذاشت. گیاهان کاملاً از شته پوشیده بودند و عملاً سیاه شده بودند. گشتی در مزارع دیگر چغندر، او را با حملاتی مشابه مواجه ساخت.

بدون استفاده از نقشه برداری پهپادی، Dusty اساساً به کشاورز کودشناس خود برای بررسی وجود آفات تکیه می کرد. او اشاره می کند که: “در این موقع از فصل، ردیف ها توسط برگ ها کاملاً مسدود می شوند و راه رفتن در مزرعه برای سرکشی به محصول کاری سخت و زمان بر است.” کشاورز به طور هفتگی و از طریق تور حشرات را جمع آوری می کند تا از همه آفات نمونه ای در دست داشته باشد. اگرچه، برنامه ای برای حضور کشاورز در مزرعه تا چهار روز آینده وجود نداشت.

این چهار روز تفاوت بسیاری را ایجاد کرد. Dusty با پرواز بر فراز مزارع خود در فاصله میان جمع آوری حشرات، حمله آفات را زود شناسایی نمود. در حقیقت، نقشه سلامت گیاهان نه تنها استرس موجود در گیاهان که هنوز شدیدا از حمله آفات تاثیر نپذیرفته بودند را شناسایی کرد، بلکه خود شته ها که تمام گیاهان را پوشانده بودند را در نقشه نشان داد. از آنجایی که Dusty حمله آفات را پیش از آنکه موجب خساراتی واقعی شود تشخیص داد، به سرعت شروع به درمان آنها نمود و از هرگونه از دست رفتن قابل توجه شکر در چغندرهای خود جلوگیری نمود.

Dusty بر اساس برآوردهای خود می گوید که اگر او شته ها را در زمان مناسب شناسایی نمی کرد، احتمالاً با از دست رفتن بخش عمده ای از درآمد خود مواجه می شد. یک حمله شته ای معمولی می تواند موجب از دست رفتن تا یک درصد از میزان شکر چغندر شود، که مقداری معادل چهار تن در هر نیم هکتار است. او دریافت که با حمله استثنایی بدی که او در این سال مشاهده نمود، اگر به خاطر این حقیقت که او حمله را خیلی زود شناسایی کرد نبود، با خسارتی معادل دو برابر این مقدار در هر هکتار مواجه می شد. با در نظر گرفتن ۴۰ دلار برای هر تن، و مساحت ۷۵ هکتاری مزارع چغندر او، این می توانست به معنای از دست رفتن درآمدی معادل ۵۹۰۰۰ دلار باشد.

با شناسایی زودهنگام یک حمله شته ای، Dusty توانست از بروز یک خسارت ۶۰۰۰۰ دلاری در محصول چغندرقند مزارع ۷۵ هکتاری خود جلوگیری کند.

تصویربرداری هوایی به پرورش دهندگان در انتخاب آگاهانه شیوه برخورد مناسب، کمک می کند

Dusty نه تنها به کمک DroneDeploy شته ها را بسیار زودتر شناسایی نمود، بلکه به علت در اختیار داشتن تصویر جامعی از حمله صورت گرفته، قادر بود تا تصمیمی آگاهانه تر در ارتباط با شیوه برخورد و علاج خود اتخاذ نماید. بدون یک نقشه پهپادی، او احتمالاً به سرکشی زمینی که در نزدیکی خطوط آبیاری قابل انجام بود، اکتفا می کرد. اگرچه، همانطور که در تصویر زیر قابل مشاهده است، شته ها در نزدیکی خطوط آبیاری خود را از آب پنهان نموده بودند. او می گوید که با توجه به میزان شته هایی که او در مسیر سرکشی خود با آنها مواجه می شد، احتمالاً فکر می کرد که با یک حمله نسبتاً ملایم سر و کار داشته و گزینه ای نسبتاً ارزانتر و کمتر موثر را برای علاج انتخاب می کرد.

نواحی سبز رنگ روی نقشه جایی است که خطوط آبیاری قطره ای فعال بوده و شته ها خود از آب پنهان می کنند.
نواحی سبز رنگ روی نقشه جایی است که خطوط آبیاری قطره ای فعال بوده و شته ها خود از آب پنهان می کنند.

بدون نقشه پهپادی، من احتمالاً می گفتم که حمله بدی در کار نبوده و علاج ارزان قیمت تری را در پیش می گرفتم. احتمالاً به اسپری کردن سم بیش از یکبار اکتفا می کردم.- Dusty Wilkins

از آنجایی که نقشه پهپادی نمایی جامع از مزارع Dusty را نشان می داد، او مشاهده کرد که در واقعیت هجوم آفات در تمام مزرعه گسترش یافته است. این دانش، حیاتی بوده و به او در انتخاب یک گزینه درمانی متهاجم که هجوم آفات را بطور کامل از بین ببرد، کمک نمود. باید از نقشه برداری پهپادی قدردان بود، چرا که Dusty هجوم آفات را زود کشف کرده و به درستی درمان نمود، و فصل کشاورزی را بدون خسارت چشم گیری به محصول چغندر قند به پایان رساند.

منبع: blog.dronedeploy.com

مطالب مرتبط:

آموزش پهپاد

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دوره آموزشی پردازش تصاویر پهپاد فتوگرامتری کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید