اخبار ژئوماتیکژئوماتیک

نقشه برداری از ۴۲ هزار هکتار زمین کشاورزی چابهار

نقشه برداری
آموزش نقشه برداری آپسیس

به نقل ار خبرگزاری آریا – چابهار- ایرنا – مدیر جهاد کشاورزی چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: نقشه برداری ۴۲ هزار هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان با هدف ثبت و صدور سند مالکیت در حال اجرا است.

غلامحسین بامبری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اجرای طرح کاداستر (نقشه برداری ثبتی) می تواند ارزش حقوقی برای زمین های کشاورزی داشته باشد.
وی افزود: این طرح با اعتبار ۲۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال از سال گذشته در حال اجراست و تاکنون حدود ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
مدیر جهاد کشاورزی چابهار گفت: بسیاری از خدمات برای کشاورزان بستگی به ثبت اراضی و سند مالکیت دارد که این کار می تواند بسیاری از مشکلات آنان را مرتفع کند.
وی از کشاورزان خواست همکاری لازم را با کارشناسان جهاد کشاورزی داشته باشند تا این طرح با موفقیت اجرا شود.
بامبری با بیان اینکه توجه به بخش کشاورزی سبب افزایش تولید ملی می شود، خاطرنشان کرد: چابهار با توجه به آب و هوای مساعد می تواند به قطب کشاورزی در زمینه تولید انواع محصولات سبزی و صیفی، گرمسیری و نیمه گرمسیری تبدیل شود.
وی ادامه داد: در سالهای خوب آبی بیش از ۲۴ هزار نفر در بخش کشاورزی شهرستان چابهار مشغول بکار می شوند.
مدیر جهاد کشاورزی چابهار برداشت ۹۰۰ تن محصولات زراعی، سبزی، صیفی جات فصلی و خارج از فصل و افزون بر ۸۰ هزار تن انواع محصولات پر ارزش و متنوع باغی را بخشی از ظرفیت های کشاورزی این شهرستان بر شمرد.
وی تداوم خشکسالی را از مهمترین مشکلات در حوزه کشاورزی عنوان کرد و افزود: بخش کشاورزی شهرستان چابهار براثر خشکسالی، گرمازدگی، سرمازدگی و زیر کشت نرفتن زمین های کشاورزی با خسارت ۲۶۳ میلیارد تومانی رو به رو شده و کشاورزان نیازمند پیگیری لازم برای جبران خسارت و کمک های بلاعوض هستند.
به گزارش ایرنا چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله ۶۴۵ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از سه شهر چابهار، پلان و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، ۶ دهستان و ۴۳۸ روستا تشکیل شده است.

دیدگاهتان را بنویسید