اخبار ژئوماتیکژئوماتیک

برداشت ۳۶۰ درجه ای داده های عظیم در حین حرکت

برداشت 360° داده های عظیم در حین حرکتiSTAR Pulsar سوار شده روی یک وسیله نقلیه
آموزش نقشه برداری آپسیس

برداشت  °۳۶۰ داده های عظیم در حین حرکت

توان برداشت تصاویر ۳۶۰ درجه ای، چه در هوا، روی ماشین و یا با پای پیاده، برای ایجاد محیط های مجازی چشم گیر و گیرا، در بسیاری کاربردها در حال جذاب تر شدن است. داده های عظیم تصویری، توان قدرتمندتر ساختن بسیاری از جنبه های شهر هوشمند، از برنامه ریزی شهری و مدیریت دارایی های شهری تا تحلیل های مرتبط با حمل و نقل و پایش جریان جمعیتی را دارند.

این هفته، NCTech، شرکت اسکاتلندی توسعه دهنده سیستم های تصویر سازی واقعیت، به بازار عرضه شدن سامانه حرفه ای داده های عظیم iSTAR Pulsar با سیستم محاسباتی edge to cloud که برداشت داده ها در حین حرکت را بهینه ساخته است، را اعلام نمود.

داده های °۳۶۰ متحرک

iSTAR Pulsar که با همکاری شرکت های سونی و اینتل توسعه یافته است، بطور خاص برای برداشت ۳۶۰ درجه ای داده ها حین سوار شدن روی یک وسیله نقلیه، پهپاد و یا بصورت پیاده طراحی شده است. این سامانه بسیار ساده طراحی شده و راهبری آن به هیچ تجربه ای در زمینه عکاسی و یا کار با کامپیوتر نیاز ندارد. اپلیکیشن iSTAR Pulsar توان برنامه ریزی مسیر و همچنین نمایش و به اشتراک گذاری محتوا بصورت آنلاین را در اختیار قرار می دهد.

قدرت تفکیک کروی ۱۱K این سامانه تصاویر پانورامای ۶۰٫۵ مگاپیکسلی، تقریبا دو برابر قدرت تفکیک سامانه های استاندارد ۸K را ارائه می نماید.

برداشت 360° داده های عظیم در حین حرکت
iSTAR Pulsar سوار شده روی یک وسیله نقلیه

Neil Tocher، موسس و مدیر بخش فنی NCTech می گوید: “iSTAR تنها با فشار دادن یک دکمه امکان برداشت کاملاً خودکار تصاویر پانورامای ۳۶۰ درجه ای را فراهم می کند. این یک دوربین سنتی نیست، این سامانه حجم عظیمی از داده های با قدرت تفکیک بالا را برداشت می کند و به خط لوله ابر پردازشی وسیع ما متصل است، این یک جریان کاری کاملاً خودکار از برداشت تا ارسال را در اختیار شما قرار می دهد.”

NCTech یک خط لوله اختصاصی را برای iSTAR در نظر گرفته است که راه حلی مبتنی بر شیوه پردازش edge to cloud را بصورت کاملاً خودکار برای برداشت ۳۶۰ درجه ای تصاویر پانوراما با نرخ تا ۷ فریم در ثانیه ارائه می کند. iSTAR با امکان ارسال کامل و بدون نقایص ناشی از فشرده سازی، تنها با فشردن یک دکمه بالاترین کیفیت تصویری ممکن را در اختیار قرار می دهد.

حاضران در نمایشگاه SPAR 3D Expo در ماه ژوئن، می توانند برای اولین بار کار با iSTAR Pulsar را تجربه نمایند. اطلاعات بیشتر: www.nctechimaging.com

برداشت 360 درجه ای داده های عظیم در حین حرکت
iSTAR Pulsar بعنوان یک کوله پشتی
منبع: gim-international.com

دیدگاهتان را بنویسید