اخبار ژئوماتیکژئوماتیک

شرایط پذیرش دانشجو در دوره­ مشترک کارشناسی ارشد نقشه­ برداری

شرایط پذیرش دانشجو در دوره­ مشترک کارشناسی ارشد مهندسی نقشه­ برداری
آموزش نقشه برداری آپسیس

شرایط پذیرش دانشجو در دوره­ مشترک کارشناسی ارشد نقشه ­برداری

گرایش‌های مهندسی سیستم­های اطلاعات جغرافیایی (GIS) و مهندسی سنجش از دور (RS)

شرایط پذیرش دانشجو در دوره­ مشترک کارشناسی ارشد مهندسی نقشه­ برداری

پذیرش دانشجو در دوره مشترک کارشناسی ارشد نقشه برداری میان دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی و دانشگاه Twente هلند، و در دو گرایش مهندسی سیستم های اطلاعات جغرافیایی (GIS) و مهندسی سنجش از دور (RS) با شرایط ذیل انجام خواهد شد:

۱- پذیرش دانشجو در این رشته‌ها به صورت نیمه متمرکز بوده و پس از معرفی ۳ برابر ظرفیت از سوی سازمان سنجش و آموزش کشور، از داوطلبین جهت انجام مصاحبه حضوری در دانشگاه صنعتی خواجه ‌نصیرالدین طوسی دعوت به عمل خواهد آمد.

۲- مدت دوره‌ها ۱۸ ماه و شامل ۲۴ واحد درسی (Module) خواهد بود که ابتدا ۱۸ واحد آن به مدت تقریبی ۱۳ ماه در دانشکده مهندسی نقشه‌برداری دانشگاه صنعتی خواجه ‌نصیرالدین طوسی و سپس ۶ واحد دیگر به مدت تقریبی ۵ ماه در دانشکده ITCدانشگاه Twenteهلند گذرانده خواهد شد. این دوره شامل طرح و ارائه پایان‌نامه کارشناسی ارشد نیز خواهد بود که به صورت مشترک توسط اساتید هر دو دانشگاه راهنمایی خواهد شد. تمامی مراحل تهیه، نگارش و دفاع از موضوع پیشنهادی پایان‌نامه در دانشگاه Twente انجام خواهد شد و پس از آن دانشجو برای انجام پایان­نامه و برگزاری جلسه دفاعیه به دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی باز خواهد گشت. لازم به ذکر است که درصورت تقبل هزینه­ مورد نظر دانشگاه Twente توسط دانشجو، اقامت وی به منظور گذراندن مراحل انجام و دفاع از پایان­نامه در کشور هلند بلامانع است.

۳- کلاس‌ها در طول این دوره چه در ایران و چه در کشور میزبان به زبان انگلیسی خواهد بود. پیش از اعزام دانشجویان به کشور هلند ارائه یکی از مدارک زبان انگلیسی تافل (IBT) با حداقل نمره ۷۹، IELTS با حداقل نمره ۶ و یا Cambridge با حداقل سطح CPE/CAE مورد نیاز است.

۴- هزینه ریالی تحصیل در دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی به ازای هر دانشجو (صرفاً در دو رشته مذکور)  معادل ۲۵۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال خواهد بود و هزینه ارزی دوره در دانشکده ITCدانشگاه Twenteنیز معادل ۹٫۰۰۰ یورو است که قابل پرداخت به دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی می­باشد. قابل ذکر است که هزینه مربوط به دانشگاه Twente شامل تمامی مخارج دانشجو اعم از شهریه دانشگاه و هزینه اقامت در مدت تحصیل در این دانشگاه می­باشد.

تبصره ۱: دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی تعهدی از نظر تامین خوابگاه در طول تحصیل در ایران ندارد.

تبصره ۲: به تعدادی از داوطلبین که حائز رتبه ۱ تا ۱۰ آزمون سراسری کارشناسی ارشد نقشه برداری باشند کمک هزینه تحصیلی تعلق خواهد گرفت.

تبصره ۳: به دانشجویان استعداد درخشان دانشگاه های رتبه اول کشور مطابق با رتبه بندی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، درصورت قبولی در مصاحبه ورودی، کمک هزینه تحصیلی تعلق خواهد گرفت.

۵- دانشجویان پس از اتمام دوره، مدرک کارشناسی ارشد در رشته سیستم های اطلاعات مکانی (GIS) یا سنجش از دور (بسته به رشته انتخاب شده توسط دانشجو) از دانشکده مهندسی نقشه برداری دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی و مدرک کارشناسی ارشد (M.Sc.) در رشته Geoinformatics از دانشکده ITC دانشگاه Twenteدریافت خواهند نمود.

۶- جهت دریافت اطلاعات بیشتر درباره این دوره آموزشی به نشانی اینترنتی kntu.ac.ir و یا lms.intl.kntu.ac.ir مراجعه شود.

دیدگاهتان را بنویسید