ژئوماتیکنقشه برداری

جانمایی تاسیسات زیرزمینی

نقشه برداری زیرزمینی
آموزش نقشه برداری آپسیس

جانمایی تاسیسات زیرزمینی

آیا به یک نقشه بردار تاسیسات زیرزمینی نیاز دارید؟

این احتمال وجود دارد که با چیزی که به دنبال آن هستید آشنا نباشید. بله، درست است. بسیاری از افراد تا وقتی که به خدمات نقشه برداران حرفه ای نیاز پیدا نکنند، چیز زیادی در مورد نقشه برداری و نقشه برداران حرفه ای نمی دانند. خب! این تنها گریزی به واقعیت بود و ممکن است شما از این قاعده مستثنی باشید. ولی اگر نیستید، صفحه اینترنتی درستی را باز کرده اید! هرآنچه که در ارتباط با نقشه برداری از تاسیسات زیرزمینی نیاز دارید را اینجا خواهید آموخت: تعریف آن، اهمیت آن، و کیفیت خدماتی که می توانید دریافت کنید.

تعریف نقشه برداری از تاسیسات زیرزمینی

اساساً، تمرکز آن بر شاخه های اصلی تاسیسات عمومی زیرزمینی است. نقشه برداران با بکارگیری تجهیزات فنی پیشرفته این شاخه ها و مسیرها را شناسایی نموده و برچسب گذاری می کنند.

نقشه برداری از تاسیسات زیرزمینی شامل این موارد می شود: شبکه توزیع نیروی برق، خطوط مخابراتی، فیبر نوری، سیم های تلویزیون، انشعابات آب، لوله های فاضلاب، چراغ های راهنمایی، روشنایی خیابان ها، گاز طبیعی، تونل های جاده ای و ریلی، حمل و نقل انبوه، خطوط لوله اصلی نفت و گاز، و خطوط ارتباطی پدافند ملی.

پیش از آنکه واقعاً حفاری کنید، یک گمانه عمیق بزنید

به دلایل خاصی، سامانه های تاسیسات عمومی غالباً بصورت زیرزمینی اجرا می شوند. این ممکن است در نتیجه طبیعت عملکردی آنها و یا به منظور راحتی و حفظ زیبایی محیط بوده باشد. در شرایط بحرانی، ممکن است بدون آنکه یک شخص حرفه ای دارای مجوز موقعیت این سامانه های زیرزمینی را شناسایی و تایید کند، اجازه حفاری نداشته باشید. اگر این سامانه ها مشمول حقوق راه عمومی شوند، این مساله یک ضرورت اساسی خواهد بود.

مواد مختلفی در ساخت خطوط زیرزمینی مورد استفاده قرار گرفته اند. از این رو، کارشناسان از روش های مختلفی برای شناسایی و جانمایی بهره می گیرند. به عنوان مثال، جانمایی و شناسایی لوله های فلزی و کابل ها نیازمند تجهیزات الکترومغناطیسی با یک فرستنده و گیرنده است. چنان که برای لوله های بتنی و پلاستیکی، نقشه برداران از سایر روش های رادیویی تعیین موقعیت و یا رادارهای مدرن قابل نفوذ به زمین استفاده می کنند.

برای اطلاع شما، نقشه ها غالباً دقت نقطه ای بالایی که برای داشتن فاصله اطمینان مناسب ضروری است، را ندارند. این مساله در شهرهای قدیمی تر که نقشه ها دقت پایین تری داشته و یا بطور کلی از بین رفته اند مشکل ساز است. این توضیح دهنده اهمیت نقشه برداری از تاسیسات زیرزمینی است و پایانی بر عدم اطمینان در ارتباط با دارایی های زیرزمینی خواهد بود.

فناوری پیشرفته

همانگونه که پیشتر اشاره شد، نقشه برداران برای انجام کارشان از تجهیزات فنی پیشرفته استفاده می کنند. چنان که نقشه برداران تاسیسات زیرزمینی، جدیدترین GPS ،GPR ،EMI و سایر ابزارهای فنی نقشه برداری دیگر را بکار می گیرند. این آنها را قادر به فراهم آوردن راه حل های نقشه برداری و مساعدت فنی برای مشتریان در هر صنعتی می سازد.

خدمات نقشه برداری تاسیسات زیرزمینی

به خدمات ما نیاز دارید؟ ما از کمک به شما بسیار شادمان خواهیم شد! TSS افراد حرفه ای متعددی را در اختیار دارد که می توانند ارائه دهنده راه حل ها و خدماتی در ارتباط با نیازهای نقشه برداری شما باشند. در اینجا، شما می توانید تکنیسین های خوشنامی را که واجد صلاحیت ارائه خدمات مختلف شناسایی دارایی هستند، بیابید. همچنین، می توانید با نقشه برداران دارای پروانه ای که قابلیت تهیه داده های با کیفیت، دقیق و صحیح را دارند، کار کنید.

تنها کافیست نام خدمت مد نظرتان را بگویید تا ما آنرا برایتان انجام دهیم. در واقع ما قادریم تمامی سطوح خدماتی که یک مشتری ممکن است به آنها نیازها داشته باشد؛ شما بطور قطع می توانید در میان ما افراد حرفه ای که نیازمندی های شما را به درستی درک کرده و راه حل های مقرون به صرفه ای راپیشنهاد دهند، بیابید. در انتها، ما می توانیم به شما در صرفه جویی در زمان و کاهش ریسک کمک کنیم.


برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره برای انجام خدمات نقشه برداری با همکاران ما در شرکت آپسیس تماس بگیرید.

۰۲۱۶۶۰۹۸۴۴۱

دیدگاهتان را بنویسید