ژئوماتیکفتوگرامتری

تولید کنندگان عمده نیشکر با بکارگیری پهپادها، خطوط کاشت را ۷۵% سریع­تر از قبل ردیابی می کنند

پهپاد کشاورزی
آموزش نقشه برداری آپسیس

تولید کنندگان عمده نیشکر با بکارگیری پهپادها، خطوط کاشت را ۷۵% سریع­تر از قبل ردیابی می کنند

شرکت صنعتی-کشاورزی Ipiranga با استفاده از DroneDeploy و تراکتورهای John Deere، رشدی ۱۳۰ درصدی را در توسعه کشت خودکار پیش بینی می کند

اگر صبح امروز به قهوه خود شکر افزوده باشید، این شانس وجود دارد که سفرش به فنجان شما را به عنوان یک ساقه کاشته شده در یک زمین کوهپایه ای شیبدار شروع کرده باشد. بیشتر منابع نیشکر جهان در زمین های پر از پستی و بلندی از این نوع پرورش داده می شوند. اما نقشه برداری از این خطوط کاشت در یک مزرعه شیب دار یک پروسه بسیار پرهزینه است.

جایگزین نمودن نقشه برداری هوایی پهپادی با روش های زمینی سنتی، ایمنی را بهبود بخشیده، کارایی را افزایش داده و هزینه های کاشت را کاهش می دهد. برای اثبات این ماجرا به شرکت کشاورزی صنعتی Ipiranga نگاه کنید. این شرکت برزیلی که یکی از تولیدکنندگان عمده شکر و اتانول است، از داده های پهپادی برای ایجاد یک نقشه حاوی منحنی های میزان از یک مزرعه ۳۰۰ جریبی استفاده کردند و ردیابی خطوط کاشت در این مزرعه را نسبت به روش های زمینی ۷۵ درصد سریعتر انجام دادند.

شرکت صنعتی کشاورزی Ipiranga

شرکت صنعتی کشاورزی Ipiranga یکی از بزرگترین تولیدکنندگان شکر و اتانول در برزیل است. گیاهان فرآوری شده آن عضو Copersucar، که شرکتی پیشرو در تجارت شکر و اتانول در برزیل است، هستند. Copersucar تقریباً ۱۲% بازار جهانی تجارت آزاد شکر را که در حال حاضر معادل ۵۸ میلیون تن تخمین زده شده است، را در اختیار دارد.

Ipiranga از نقشه های DroneDeploy بصورت روزانه برای همه چیز، از ارزیابی سلامت محصول تا تهیه پیش نویس از طرح های ارتفاع سنجی، و اندازه گیری حجم مغز نیشکر، استفاده می کند. این شرکت اخیراً از داده های پهپادی برای ردیابی خطوط در یک پروژه کاشت خودکار در نزدیکی سائو پائولو استفاده کرده است.

Ipiranga نه تنها کارایی را از طریق جمع آوری داده ها از بالا تا ۷۵% افزایش داده است، بلکه خطرات ایمنی تحمیل شده در پروسه جمع آوری سنتی داده ها را نیز کاهش داده است. همچنین آنها هزینه های مرتبط با سوخت تراکتور، نگهداری و تعمیرات، و نفر ساعت را نیز در این پروسه کاهش داده اند.

نمایندگان شرکت کشاورزی صنعتی Ipiranga

نمایندگان شرکت کشاورزی صنعتی Ipiranga آماده راه اندازی DJI Inspire 1 بر فراز یک مزرعه نیشکر در نزدیکی سائوپائولو برزیل هستند.

نقشه های حاوی منحنی میزان تولید شده با پهپاد، روشی سریع تر و ایمن تر برای ردیابی خطوط کاشت هستند

تولیدکنندگان نیشکر غالباً ردیابی خطوط کاشت خود را در طول خطوط منحنی میزان یک مزرعه شیب دار انجام می دهند تا از فرسایش اجتناب نموده و آبیاری طبیعی مزارع دارای پستی و بلندی را بهبود بخشند. اما پروسه نقشه برداری این خطوط منحنی میزان، نیازمند بکارگیری نیروی کار بسیاری است و معمولاً چندین روز با یک تراکتور طول می کشد. ردیابی یک مزرعه ۳۰۰ جریبی حدوداً دو روز زمان می برد و ماشین ها و نیروی انسانی ارزشمندی را که می توانند در جای دیگر به خدمت گرفته شوند را درگیر می کند.

به عنوان یک تولید کننده عمده نیشکر، شرکت صنعتی کشاورزی Ipiranga سهمی در ساده سازی این پروسه دارد. پیشتر در این سال، آنها تصمیم گرفتند تا به بررسی این که آیا داده های پهپادی می توانند امور را ساده تر کنند، بپردازند.

به عنوان یک مورد آزمایشی، این شرکت با بکارگیری DJI Inspire 1 مجهز شده به یک دوربین استاندارد RGB، یک مزرعه ۳۰۰ جریبی در نزدیکی سائو پائولو را نقشه برداری کردند. پس از تهیه یک برنامه پروازی در DroneDeploy، آنها نقاط کنترل زمینی ای را برای کسب اطمینان از دست یابی به سطح اطمینان کلی لازم برای ساخت یک نقشه حاوی منحنی های میزان از داده های پهپادی، در کل مزرعه قرار دادند. پهپاد در ارتفاع ۲۰۰ فوتی با هم پوشانی ۷۰/۸۰ به پرواز در آمد. چهار پرواز، هریک با زمان متوسط ۲۰ دقیقه، زمان کلی در حدود ۸۰ دقیقه را صرف نمودند.

از شروع تا پایان، اپراتور درون سازمانی Ipiranga تنها ۴ ساعت را در مقایسه با زمان دو روزه ای که برای جمع آوری همان داده ها روی زمین با تراکتور لازم است، صرف نمود. پهپادها کار را ۷۵% سریعتر انجام دادند.

نقشه های ارتوموزائیکی و ارتفاعی

نقشه های ارتوموزائیکی و ارتفاعی تهیه شده از مزرعه نیشکر ۳۰۰ جریبی در یک کوهپایه در نزدیکی سائو پائولو، برزیل

“برآورد ما بازگشت سرمایه ۱۳۰ درصدی با بکارگیری پهپادها است، و این باید در عرض چند ماه محقق شود” – Edenilson Danezi نقشه بردار واحد توپوگرافی Ipiranga

بازگشت سرمایه جمع آوری داده از طریق پهپادها واضح بود. اما آیا این اطلاعات به اندازه کافی دقیق هستند تا برآورده کننده نیازهای شرکت باشند؟ سه راه حل پهپادی دیگر نیز قول دستیابی به داده های دقیق را دادند اما در رسیدن به کیفیت اطلاعاتی که تولیدکننده نیشکر به آنها نیاز داشت، ناکام ماندند.

نقشه حاوی منحنی میزان با خطوط کاشت بارگذاری شده در راهبری خودکار John Deere

نقشه حاوی منحنی میزان با خطوط کاشت بارگذاری شده در راهبری خودکار John Deere

DroneDeploy به ارائه داده های با کیفیت بالاتر به پروش دهندگان کمک می کند

پس از پرواز بر فراز مزرعه، تیم Ipiranga تصاویر حاصل را به منظور تهیه نقشه های ارتفاعی و ارتوموزائیکی با قدرت تفکیک بالا و ابر نقاط سه بعدی، در DroneDeploy پردازش کردند. آنها تمام داده ها را به نرم افزار AgroCAD، جایی که نقشه حاوی منحنی میزان و طرح های کاشت را تهیه می کنند، وارد کردند. خطوط ایجاد شده از طریق نقشه پهپادی زمین مبنا شده دقت زمینی خوبی داشتند، بنابراین آنها تنها به ایجاد تغییرات اندکی در موقعیت ها با استفاده از منحنی های بسیار دقیق نیاز داشتند.

با بکارگیری نقشه حاوی منحنی میزان، Ipiranga یک برنامه کاشت با فاصله ۱٫۴ متر فاصله ایجاد نمودند، سپس این اطلاعات را به راهبر خودکار John Deere برای آماده شدن برای پروسه شخم زدن زمین، بارگذاری نمودند.

نتیجه؟ همانطور که برنامه ریزی شده بود، تراکتور زمین را در نزدیکی کناره و عمق منحنی معیار، بدون جابجایی، شخم زد. در نهایت، پس از ناکام ماندن سه راه حل دیگر، DroneDeploy نتایج دقیقی را ارائه کرد که ارزش بکارگیری آن در تمامی مزارع نیشکر شرکت را اثبات نمود.

DroneDeploy یک ابزار قابل اعتماد است که نیازهای شرکت ما در ارتباط با نقشه برداری، تحلیل، و اخذ تصمیمات عاجل را برآورده نموده است.” Bernardo Titoto مدیر بخش کشاورزی Ipiranga

برای مایی که روی آن شکر درون قهوه صبحگاهیمان حساب کرده ایم، این خبر خوشی است.

ارزش شرکت های سهامی: Bembras Agro

کاربران DroneDeploy چیزهایی در ارتباط با این پایگاه را از بسیاری از منابع شنیده اند. اما برای شرکت های تجاری نظیر شرکت صنعتی کشاورزی Ipiranga چیزی ارزشمندتر از راهنمایی یک منبع محلی قابل اعتماد برای کمک به همراهی با دنیای پهپادهای همواره در حال تغییر نیست. این جایی است که شرکایی نظیر Bembras Agro وارد عمل می شوند. پس از آنکه Ipiranga با فضای تار ایجاد شده توسط سه راه حل دیگر پهپادی مواجه شدند، با کارشناسان Bembras تماس گرفتند و در نهایت DroneDeploy را کشف کردند.

Bembras، شریک DroneDeploy در برزیل، بهترین راه حل های قابل ارائه در ارتباط با DroneDeploy، پهپادهای DJI، آموزش مشتریان، بیمه، و خدمات مشاوره ای را برای مشتریانشان فراهم می آورند. آنها همکاری نزدیکی با برخی از بزرگترین مزارع نیشکر کشور و تولیدکنندگان دیگر محصولات دارند تا آنها را از مزایای بکارگیری پهپادها آگاه ساخته و به آنها در ساخت برنامه های پهپادیشان کمک کنند. DroneDeploy همکاری نزدیکی با Bembras داشت تا به قدرتمند ساختن شرکت های برزیلی در منطقه برای راه اندازی و به روز رسانی برنامه های UAV شان کمک کنند.

“در میان تمام نرم افزارهایی که ما بررسی کردیم، DroneDeploy نتایج بهتری را در یک طیف وسیع محلی، یک دامنه وسیع از ابزارها، دقت بالاتر، و قابلیت برآورده ساختن نیازهای ما، ارائه کرد.” John Coelho مدیر اجرایی محصول و بنیان گذار Bembras Agro

شرکت Bembras Agro

منبع: blog.dronedeploy.com

پهپاد فتوگرامتری ، نقشه برداری هوایی


بیشتر بخوانید: تهیه نقشه در طول چند دقیقه با ایجاد نقاط کنترل زمینی بصورت خودگردان

دیدگاهتان را بنویسید